سلام به مردم شریف ایران

سکوت شما یعنی حمایت از ظلم و ظالم.

۱۴ لایک
۱۷ آذر ۱۹:۱۴ ویــ ـانا
آخ قلبم💔
جوری که سرنوشتش دوباره امروز تکرار شد
کاش سکوت نکنیم..
۱۷ آذر ۲۰:۱۱ -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎
انتقام این رود خونی که راه انداختن رو ازشون میگیریم.
۱۷ آذر ۲۱:۳۰ مهدیار پردیس
قلبم درد گرفت اما حقیقتش (متاسفانه) برام کاملاً قابل پیش‌بینی بود ولی یه سوالی که سال‌هاست به جوابش نرسیدم اینه که چرا هر موقع هر مشکلی پیش میاد، اینا میرن دنبال بدترین گزینه؟
توی چنین شرایطی یه سیستم نیمه نرمال یه حداقل تلاشی محض آروم کردن مردم انجام میده، ولو موقتی و دروغین، ولی تلاشی محض آروم کردن مردم انجام میدن، اما اینا هر بار هر اتفاقی میفته، میرن سراغ بدترین گزینه و بنزین روی آتیش می‌ریزن!
مگه خودکشی حرام نیست؟ پس چرا دارن خودکشی می‌کنن؟
۱۷ آذر ۲۲:۰۳ ویــ ـانا
@مهدیار پردیس
چرا برات عجیبه که "اینا" همیشه میرن دنبال بدترین گزینه؟:))))
بنظرم این هم باید قابل پیش بینی باشه.
۱۷ آذر ۲۲:۰۵ مهدیار پردیس
برام عجیب نیست فقط دلیلش برام «جالبه» که بدونم 😅
۱۷ آذر ۲۳:۱۴ .. میخک..
@پردیس
میدونید چی باعث میشه براتون عجیب/جالب/غیرقابل هضم باشه؟
چون اینایی که شما بهشون میگید «اینا» یه گروه نیستن. از لحاظ فکری یه گروه نیستن.
در ساده‌سازی شده‌ترین حالت دوتا گروه کاملا کاملا متضادن ولی در واقعیت طیف خاکستری وسیعی هستن و اسلام واقعی............


و جالبترش اینکه آدمها خودشون خلوص محض ندارن‌. یعنی «اینا» هیچوقت نمیتونن ۱۰۰ درصد «اینا» باشن و یهو دیدی بعضی وقتا شدن دقیقا نقطه‌ی مقابل «اینا» با تمام توصیفاتی که ازشون داریم.

بدین صورت که شما هم به فرد ایکس که از فساد در کشور سود می‌بره و نونش تو روغنه و عین زالو چسبیده به وضع موجود و ارتزاق می‌کنه و اجازه تغییر مثبت هم نمی‌ده میگید «اینا» (بگذریم از کسانی که قصدشون تحریف یا از درون فروپاشوندن جمهوری اسلامیه) هم به اون دلسوزی که دردش جمهوری اسلامیه میگید «اینا» و به تمام کسانی که بین اینها هستن و به تمام کسانی که در این محدوده در چرخش هستن.
و تازه اون گروه دلسوز انواع و اقسام دارن. خیلیا عین خاله خرسه... خیلیا که از ریشه دارن اشتباه میزنن... خیلیا دلسوزی اشون مقطعی/جوگیری/ از روی خودخواهی و تو خالیه و....


برای همینه که رفتار «اینا» باعث میشه بپرسین واقعا چرا؟؟؟؟؟ یعنی چی؟؟؟؟ دقیقا این کاری که کردی بر چه اساس و منطقی بود؟؟؟؟؟ چون اساس‌ها و منطق‌ها متفاوته و شما افرادی جمع ناپذیر رو باهم جمع کردین و از هر گروه یه قسمتی از تفکرش رو برداشتین و به باقی گروه تعمیم دادین

عزیز، بذار صادق باشم باهات. من فکر می‌کنم در این نقطه از تاریخ و جغرافیا که ما ایستادیم، خیلی به وضوح اونی که از فساد سود می‌بره و اونی که دلش می‌خواد مجانی بره پیاده‌روی اربعین و اونی که دوست داره اسم مملکتش اسلامی باشه ولو توش سگ بزنه گربه برقصه، و اونی که کامنتای بلند بالای غیر‌قابل‌فهم می‌زنه که بگه شما نمی‌فهمید، همه "اینا"ن. "اینا" آدمایی هستن که چشمشونو به روی این همه بی‌کفایتی و ظلم بسته‌ن و به پشتگرمیشون هر چی ناروا در مخیله انسان می‌گنجه سر بقیه ملت میاد. مهم نیست نیتشون چیه و دینشون چیه و حقوقشون چقدره و چقدر وصلن. یه عده پشتشون به شما گرمه و یکی رو ظرف پنج هفته به جرم بستن خیابون گرفته‌ن دار زده‌ن.

الان شما هم خوشت بیاد یا نه طرف "اینا"یی. با این اطلاعات هر آن‌چه صلاح می‌دانی بکن. فقط در جواب برای من کامنتای بلند بالا ننویس. توان ذهنی‌ای که خوندن هر یک کامنتت از من می‌گیره واقعا به کیفیت مکالماتی که بعدش رخ می‌ده نمی‌ارزه.

از بقیه هم درخواست دارم با این کاربر بحث راه نندازن این زیر. اصلا حرف سخن حق و ناحق و آزادی بیان و گفتگو با مخالف نیست، من واقعا مغزم درد می‌گیره از نحوه نگارش هر یک‌دونه کامنت این کاربر.

۱۷ آذر ۲۳:۲۹ مهدیار پردیس
۲۵ سال طیف اصلاح‌طلب (استمرارطلب) همینا رو به خوردمون دادن و امید واهی بابت اصلاح و تغییر معنی‌دار و محسوس درون حاکمیتی بهمون دادن (با الفاظ قشنگی مثل جامعهٔ مدنی و گفتگوی تمدن‌ها و تدبیر و امید و یا حسین میرحسین و...) و مدام می‌گفتن نه این، اون نیست و اگه فلانی و بهمانی باشن خوب می‌شه و از این قسم تبلیغات انتخابات‌پسند و رأی جمع کن! ولی در عمل دیدیم همون دولت و مجلس مثلاً طرفدار اصلاح، به «وقتش» از جناح اصولگرا (اقتدارگرا) نه‌تنها چیزی کم نداره بلکه اگه پای موجودیت سیستم وسط باشه، حتی خشن‌تر هم برخورد می‌کنه و تمام قد پشت نیروی سرکوب و قاضی می‌ایسته!
یه ۵ سالی هست که دستا رو شده و همهٔ حرفا هنوز حول محور اون جمله می‌گذره: اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا :)
کافیه واکنشای تماماً منفی به پیام اخیر خاتمی (سید شکلاتی) رو ببینی تا متوجه بشی دارم از چی حرف می‌زنم.
۱۸ آذر ۰۰:۰۴ .. میخک..
قبل از اینکه جوابت رو بخونم یه کامنت به پست قبلی دادم
برم حذف کنم؟ 🚶🏻‍♀️
سخن آزادی بیان که قطعا هست اما هیچکس موظف نیست تو وبلاگ شخصیش به آزادی بیان بقیه متعهد باشه و بخاطرش اذیت بشه. وبلاگ شما محدوده اختیار شماست به هر حال خبرگزاری رسمی یا چنین چیزی نیست که وظیفه اخلاقی یا قانونی برای این موارد داشته باشین.
به هر حال
جواب قبلی رو پاک نمیکنم اما جواب بدیهی که برای این نوشته اتون هست رو هم نمی‌نویسم و دیگه هم بحثی نمیکنم که روی آرامش صاحب وبلاگ خراشی نیفتد
باتشکر
خدانگهدار
؛)
@مهدیار پردیس
جوابش رو خودتون گفتید دیگه. اینا یه حکومت نیمه نرمال هم نیستند، اصلا حکومت نیستند. یک مشت اوباش و دزدند که چماق دارند. ما یک زمانی تصور می‌کردیم این‌ها فکر می‌کنند. اشتباه می‌کردیم، خیر، نمی‌کنند. هیچ درکی از حکومت، مردم و جامعه ندارند که کارهاشون بخواد عقلی باشه. اصلاح‌طلب‌ها هم برای همین هی توی سر خودشون می‌زدند که بذارید ما بیایم دست کم به نظر برسه دارید فکر می‌کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
پلاکت پیشرفته: https://t.me/commaButBetter
دستچین از بلاگستان
آرشیو دست‌چین
نور خدا
سیاه و سفید
مغازه‌ی خودکشی
عشق، زخمِ عمیقی که هرگز خوب نمی‌شه...
رقص ناامیدی
آب جاری
If Social Media Hosted a Party
کادر درمان
دوستت دارم پس به تو آسیب میزنم
تماشاگر
باز و بسته کردنِ یک در
پینوکیو
People help the people
رنج «سکوت» : اقلیت بودن
تگ ها
بایگانی
پیشنهاد وبلاگ
رویاهای کنسرو شده
روزهای زندگی یک مسافر
نیکولا
پرسپکتیو
حبه انگور
اعترافات یک درخت
میلیونر زاغه نشین
از چشم ها بخوانیم
درامافون
جیغ صورتی
خودکار بیک
خیالِ واژه
در گلوی من ابرِ کوچکی‌ست
هذیانات
کافه کافکا
برای هیولای زیر تختم
پنجره می چکد
در من نهفته گویا، یک دایناسور خوب!
زلال؛ مثل چشمه، مثل اشک
آشتی با دیونیسوس
دامنِ گلدارِ اسپی
همیشه تنها
کوچ
بوسیدن پای اژدها
هویج بنفش
حمیدوو برگ بیدوو
اوایل کوچک بود
آراز غلامی
Meet me in Montauk
یادداشت های یک دختر ترشیده
Mahsa's moving castle
تویی پایان ویرانی
قالب: عرفان و جولیک بیان :|