تاریخ خوبه، تاریخ حال‌خوب‌کنه.

اتفاقا شاهان هم یه موقعی ظل‌الله بودن.


۱۲ لایک
الان یه سری شاگرد بنا با یه فاز «گردنمون کلفته بسوز بسوز» میان یه سری فضولات اینجا دفع می‌کنن.
آهای شاگرد بنا، سگ باوفا، برو به صاحابت بگو آخراتونه دیگه باید بقیه فضولاتتو ببری سر قبرت.

محل نده بابا بذار اون بنده خدا هم دلش خوش باشه داره از زیر لحاف جهاد می‌کنه.

۱۴ آذر ۲۲:۳۲ -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎
چقدر جالبه قبل از اینکه آیت الله خمینی (!) دستش به جایی بند باشه و فدایی و قدرتی داشته باشه شاه اعلیحضرت همایونی بوده.
چقدر این انسان و البته پیروانش ابله و خوش خیالن... واقعا باور کردن جناب روح الله با امام زمان در ارتباط بوده و نظام فاسدی که ساخته منشا الهی و مسیر رسیدن به سعادت اخرویه.
نمیخوان بپذیرن همین کسی که ازش یه بت مقدس ساختن هم وقتی پای منافعش وسط بوده اینجوری ******** یا همون پاچه خواری شاه رو میکرده.

زندگی رو که بذاری رو اتوپایلوت و نخوای خودت تصمیم بگیری این‌جوری می‌شه

۱۴ آذر ۲۲:۴۵ ماه زده
گذشت زمان همه چی رو ثابت می کنه
این انقلاب جدید هم تاریخ مصرف داره
مثل هر چیز دیگه ای تو دنیا

اقا من یه نقدی به شما بکنم؟ قالب وبلاگت کدش به هم ریخته. هیچی سر جاش دیده نمی‌شه. یه دور از اول قالبو از تو تنظیمات بیان نصب کن شاید درست شد.

۱۴ آذر ۲۳:۵۸ .. میخک..
نه واقعا مشخص نیست که نویسنده‌ی این تلگراف «حضرت ایت الله خمینی» و امضا کننده تهش یعنی «روح الله موسوی [خمینی]» بوده؟ ://
بگذریم از اینکه آیا صحت دارد آیا ندارد آیا منبعش کجاست
واقعا مشخص نیست؟؟؟ یه لحظه حس کردم من خنگ میزنم
چند وقتی هست این صفحه رو دنبال میکنم، فرصت نشد بیام به خاطر این مدل حضورتون در این فضا بیام و از شما تشکر کنم... وجود یکی مثل شما خیلی بیشتر از ده نفر مثل من برای جبهه انقلاب و تفکرات ناب حضرت امام موثر هست...
دلیلم؟
نمونه اش همین مطلب و نظراتش...
توهین و فحاشی به برادرم شاگرد بنا... و شما هم در پاسخ اون نظر، دوباره توهین و فحاشی و تمسخر...
یعنی ابراز علنی نفرت...
و این مدل تعامل و ابراز نفرت نسبت به نظام و امام و رهبری و ...رو فقط اهل رسانه میفهمن چقدر به نفع جریانی هست که شما ازش متنفرید...

من مطالب قبل رو هم کمابیش خوندم... خیلی توی دلم به لحاظ روانشناسی برای نویسنده این مطالب ناراحت شدم... به خودم گفتم ان شاالله تحلیلت اشتباست... چون تحلیل من من رو به این نقطه رسوند که نویسنده این مطالب نمیتونه عشق رو لمس کنه...نمیتونه محبت و عشق رو ترویج کنه... نمیتونه هیچ قلبی رو بدست بیاره...
کل این وبلاگ ابراز تنفر و سرخوردگی بود... هرچی دنبال یک نشانه امیدوار کننده گشتم ناامیدتر برگشتم
کااااملا فارق از مسائل سیاسی و مواضع سیاسی...
ان شاالله تحلیلم خطاست...
برای خاطر ارزش های حضرت روح الله هم که شد بنویسید...
یک رسانه ای میفهمه نفع شما رو برای جبهه انقلاب...
عزیز دلم شاگرد بنا هم از این تمسخرها و توهین ها زیاد شنیدن...با این حرفها و عملیات روانی ها آشنان...

شما همونی که وقتی یک نفر نوشت ژینا شیطان‌پرست و شیطان‌دوست بوده لایکش کردی و وقتی من گفتم مدرکت برای این حرف کو، گفتی چرا خشونت می‌ورزید. کلا چهار پنج نفرید که قرآن سر نیزه کردید و در عین تمسخر، فحاشی، آزار و انسان‌زدایی از مخالفینتون، توقع دارید باهاتون فقط با عشق و رحمانیت رفتار بشه. نمی‌دونم چرا فکر می‌کنی پیشونی سفید بیان نیستی و سابقه‌ت رو ندارم. 


علاقه‌ای ندارم با چنین شخصی وارد مکالمه بشم.

۱۵ آذر ۰۸:۴۸ دامنِ گلدار
واقعا اینقدر برای دوستان عجیبه که امام محترمانه با شاه صحبت کنه؟ حیرتا! فکر کردن پیش از انقلاب همه کافر بودن یا مریخی، با پدر و مادربزرگ‌ها صحبت نکردن؟ از اینکه اونجا نوشته حق رای دادن به زنان خلاف شرعه به جایی‌تون برنمیخوره؟ کاملا طبیعیه؟
با اینکه بعید می‌دونم خفتگان به این راحتی‌ها بیدار بشن ولی بازم آفرین به حوصله‌ت

لطفا توجه کنید که اسلام برای زن ارزش قائله،  زن با مرد برابره، هیچ دینی به اندازه اسلام زن رو تکریم نکرده. 

اسلام واقعی این نی‌‌‌...ای بابا نشد که.

لازم نیست مکالمه ای داشته باشید با من...
نیازی ندارید...
به اندازه کافی دنبال کننده دارید دیگه...

ما هم پیشونی سفید...

مواضع سیاسی مون هم که مشخصه... نه من به تفکر شما لبیک میگم نه شما به تفکر من...
تموم...
اوکی؟

ولی نظر قبلی منو بدون گارد بخونید... جوابی هم بهم ندید...
همون قسمت نظرم که به طعنه جواب دادید که انتظار داریم با عشق و رحمانیت با ما برخورد کنید...
نه شما نیازی به محبت من دارید نه من نیاز به محبت و رحمانیت شما...
حرفم چیز دیگه ای بود...
بدون گارد بخونید
اگر مهمل گویی بوده که خب بندازیدش دور...
همین...

من این رو از وبلاگ رفیقتون برداشتم.

"(شخصا می‌رفتم کامنت می‌ذاشتم و خش می‌نداختم رو روح و روان‌شون :)

«مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ» (اینم سند کپی!)"

حالا لطفا اگر شرم و حیا داری، بیا من رو با مدرک روان‌شناسی معتبری که نداری مورد نقد و بررسی قرار نده.
مچکرم هم‌وطن.

۱۵ آذر ۱۰:۳۵ مهدیار پردیس
تازه همین بزرگوار جایی که بهشت زهرا نامی هم هست و هر سال هم فیلمش رو کامل نشون میدن، فرمودن به چه حقی مردم ۵۰ سال پیش برای مردم ۵۰ سال بعد تصمیم گرفتن!
راست هم فرمودن، به چه حقی واقعاً؟ :)

همیشه نکات خوبی اضافه می‌کنی به پست. :)))

اره منم این بخش رو توی پادکست مضمون شنیدم.
و واقعا اون جایی که راجب حق زنان صحبت می‌شه؛ کپ کردم :/

اسم پادکسته مضمونه؟ تاریخیه؟

:)
باشه...
انتظاری جز همین پاسخ ها نداشتم...
با همین فرمون برید جلو

تا عملیات روانی بعدی خدانگهدار!

اره رادیو مضمون
اپیزود نیم قرن سیاست ورزی؛ کدام هاشمی؟(۱)

من فعلا دو اپیزود گوش دادم ولی از یکی از دوستان تعریف <بخش‌های بحران حکومتی؛ ایران پیش از مشروطه> رو شنیدم

اها، مرسی. :)

۱۵ آذر ۱۳:۵۹ ماه زده
چشم چک می کنم
مرسی که خبر دادی🧡🍂☕🍁

خواهش می‌کنم. اون پایین فوتر من لینک قالب‌های ریسپانسیوی که یکی از بچه‌ها برای بیان نوشته هم هست، اگه قالب ریسپانسیو خواستی که تو گوشی هم خوب دیده بشه

۱۵ آذر ۱۵:۲۴ مهدیار پردیس
راستی مگه نمی‌گفتن اعتراض اشکال نداره و اغتشاشه که بده؟ الان اعتصاب‌کننده‌ها هم سطل آشغال آتیش زدن که به رگ غیرتشون برخورده؟ چرا سختشونه صاف بگن با ذات «اعتراض» مشکل داریم و اصلاً فرقی نداره معترض کف خیابون باشه یا توی اینترنت یا فقط ترجیح داده بشینه توی خونه‌اش ماستشو بخوره!
شما بری کف خیابون محاربی، هشتگ بزنی فیلترت می‌کنن، بشینی خونه‌ات هم پلمپت می‌کنن!

بابا ما رفته بودیم رای جمع کنیم برا روحانی، خواهر بسیجی و برادر موتوری فرستاده بودن ملت رو متفرق کنه. 😐😑 حتی اعتراضم نبود، فقط می‌خواستیم رای بدیم به کسی که اینا نمی‌خواستن.

زورم میاد بعد میان گردن کج می‌کنن که واهای شما هم دیکتاتورین. شما هم دارین همه رو به زور همراه خودتون می‌کنین. دموکراسی‌تون کو. چرا به ما زن زندگی آزادی نمی‌دن.
د آخه پدر صلواتی تو حتی برنتابیدی برا رقیب انتخاباتیت رای جمع کنن. رای. رای!! 

۱۵ آذر ۱۶:۱۷ .. میخک..
@دامن گلدار
به زمان نوشتن تلگراف دقت کردی؟ سال ۱۳۴۱! یعنی قبل شروع اون مخالفت‌های اصلی جدی امام با شاه. ببین جدا از اینکه آیا خیلی مجیزگویی شده یا اینکه خیلی کمتر از معمول و حداقل میزان احترام تو این متن هست، اصلا فرض بگیریم که امام یه زمانی جلوی شاه سجده می‌کرده، اینکه از سجده کردن به استکبار برسه به استکبار ستیزی یه تغییر به شدت مثبت نیست؟
درمورد خود محتوا
دو حالت داریم. یا برحق بوده یا برغلط
اگه مورد اول رو فرض بگیریم: که یعنی این نوشته بر اساس اقاضائات زمان و مکان و شرایط خاص خودش بوده. مثل همون فتوایی که میگه استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان است. در زمان معلوم و شرایط معمول که استعمال توتون و تنباکو همچین نیست، فقط تو اون شرایط به دلایلی این حکم براش صادر شده. بررسی رفتار و گفتار و نوشتار امام خمینی نشون میده که این اعتقاد که زنها حق رأی ندارن لاقل حرف اول و آخر شود نبوده. منطقی‌ترین واکنش اینه بپرسی که یعنی چی؟ چرا باید همچین حرفی بزنه امام؟
حالت دوم غلط بودن یا به عبارتی ضد حقوق زنان بودن نظریات و اعتقادات امام، از اونجایی که شواهد بسیااااااار مخالفت امام خمینی با حقوق زنان در سال ۵۷ به اینور رو رد میکنن، پس یعنی یه زمانی امام بر یک اعتقاد. غلطی بوده و ۱۶ سال بعدش خودش رو اصلاح کرده بوده. این انصافا چیز مثبتی نیست؟ :/

شما خودت اول این‌قدر بهتت برد، گفتی این کذب و دروغا چیه به اسم امام می‌ذاری. الان که منبع از حوزه برات آوردم، توش با ذره‌بین دنبال نکات مثبت می‌گردی که نه خب، امام واقعی این نیست، حکما دلیلی داشته که اینو گفته.

 استغفرالله. 
 
اگه اینترنت داشتی و فیلترشکنت کار می‌کرد، این هم نظرات مشعشع انقلابیون ۵۷ در مورد عقل زن در صحن مجلس (لینک یوتوب)  اگر مدرکی داری که بعد از این امام مصاحبه کرده و گفته "یعنی چی که زن احساساتیه و عقل نداره، اسلام گفته برتری به تقواست!" لطفا ارائه بده.

۱۵ آذر ۱۸:۳۵ مهدیار پردیس
اونم روحانی‌ای که از فیلتر شورای نگهبان (که ۶ عضوش منصوب مستقیم رهبری و ۶ عضو دیگه‌اش هم منصوب رییس قوه قضاییه‌ایه که خودش منصوب رهبریه) رد شده و ۴۰ سال بالاترین سمت‌های امنیتی و اجرایی و قانون‌گذاری و حکومتی رو داشته! یعنی کسی که از جمله عصاره‌های این سیستمه! مثل حداد و ولایتی و دیگران.
دوستان، کتابای درسی خودمون رو فراموش کردن که توش علنا نوشته بود آقای خمینی با اعطای حقوق برابر با زنان مخالفت کرده. دقیقا توی همون کتاب هم توی قسمت «بیشتر بدانید» (یا یه همچین عنوانی) خلاصهٔ یکی از همین سخنرانی‌ها نوشته شده بود که اولش با «آقای شاه» شروع می‌شد. وقتی توی جمع مسجدی، مخالفت رو با این لفظ یاد می‌کنی یعنی همچنان دشمنیت رو داری با احترام به اون شخص یا جایگاه یا هر جفتش بیان می‌کنی. این چیزیه که کافیه فقط یک بار پای منبر نشسته باشی تا بدونی توی چنین اجتماعات «خودی»ـطورانه‌ای، چقدر باید طرف برات بزرگ باشه که حتی موقع اعلام مخالفت هم با «آقای...» مورد خطاب قرارش بدی!
البته احتمال میدم گویا یادشون رفته که در سیرهٔ نظری و عملی حضرات، احکامی (مثل تقیه و مصلحت و نرمش قهرمانانه و...) رو داریم که فرد رو مجاز می‌کنه بنا به شرایط خاص حرف دیگه‌ای بزنه تا فقط خرش از پل بگذره! سیر روند اتفاقات و مسیری که آقایان اون سال‌ها (از سال ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۲ و بعدا از ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ و حتی سال‌های بعد از ۵۷) طی کردن به روشنی مشخصه و راستش حالا که می‌بینم دوستان اصرار به تحریف تاریخ سیستم خودشون دارن، ناخواسته یاد شوروی میفتم که هر چند وقتی یه سری اسامی و تصاویر رو از کتب و نشریات رسمی حذف می‌کردن و به کل منکر وجودشون می‌شدن!
کاش این قدر شبیه روس‌ها عمل نمی‌کردن...

من اصلا مساله‌م این نیست که به شاه احترام گذاشته تو این تلگراف یا نه. حرفم این بود که بالا و پایین جهان یکسان نمی‌مونه. اصلا توقع نداشتم ملت بیان بگن نه نه این‌جا هم جهان همون پایین و بالای فعلی توشه تو داری متنو بد می‌خونی! 😅

۱۵ آذر ۲۱:۰۷ گندم بانو
گاهی دلم میخواد جوابات به کامنتای بقیه رو لایک کنم! اینستا و توییتر بد عادتم کرده!:)

:))

۱۵ آذر ۲۱:۳۶ -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎
@میخک
اصلا بر فرض که حرف شما درست باشه، الان سیر تحول شخصیتی جناب روح الله چه منفعتی برای ما داره؟
هرچی بوده برای خودش بوده. الان باید ایستاده کف بزنیم که از تفکرات غارنشینی یه لول بالاتر اومده؟
اصلا کسی که در ابتدا اینقدر ذهنیت پوسیده ای از جهان داره و بعد یهو منقلب میشه یا به قولی ثبات نداره چرا باید در نظر من و شما یه نابغه شایسته رهبری باشه؟ :/
کسی که یهو صد و هشتاد درجه تغییر جهت میده در زندگی شخصیش هم قابل اعتماد نیست، چه برسه برای یک ملت و سرنوشت یه کشور!

خدا رو شکر که قوانین اسلام پویا و پاسخگوی نیاز‌های انسان در تمامی ادوار هستن و طی زمان تغییر نمی‌کنن. اصلا خدا از اول می‌خواسته زن حق رای داشته باشه وگرنه که خیلی بد می‌شد. :))

۱۵ آذر ۲۳:۱۲ مهدیار پردیس
پیشنهاد می‌کنم این پست رو مطالعه کنید، نکات خوبی توش داره:
https://igmag.ir/%D8%AD%D8%AA%DB%8C-%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D9%87%D8%A7-%D9%87%D9%85-%D9%86%D8%A7%D9%82%D8%B5-%D9%88-%D9%86%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D9%86-%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85-gjfdehuimrtj

👍

۱۶ آذر ۰۰:۲۳ دامنِ گلدار
@میخک
شاید نیازی به جواب و بحث نیسست ولی خب همه‌ی حالت‌های درست و غلط رو بررسی کردی نتیجه همه یکی شد :)) این باز هم مغلطه است. در واقع داری چیزی رو ثابت میکنی که همون رو فرض گرفتی (برحق بودن حرف)
اتفاقا بک جرقه کشف تو جوابت هست و اون اینکه بله هرکسی حتی امام هم اشتباه میکنه و معصوم نیست. کل حرف ما هم همین بود سیستمی پر از اشتباه و فساد سیستماتیکه و دیگه خدا رو شکر تقدس نداره که عوام گول بخورن. بدبختانه دوباره به‌جای اینکه به نتایج و واقعیت امروز نگاه کنی داری از اعتماد و تصویر چهره‌های دیروز که دیگه از حالت آدم‌های عادی در اومدن دفاع میکنی که پاسخگوی درد روز جامعه نیست. این حرف رو از روی دلسوزی میزنم، ما باید بتونیم از شخص و بت‌ عبور کنیم نه اینکه واقعیت رو به اونها پیوند بزنیم

نمونه فساد سیستماتیک: دکتر جراح مغز اشتباه پزشکی میکنه مریض از سکته خفیف میره کما، از آدم فعال جامعه تبدیل به معلول میشه که بعد از چار سال نمیتونه بی‌کمک بایسته و فوت میکنه. این مریض خاله‌ام بود. دکتر و بیمارستان رانت‌خوار پرونده‌سازی میکنن، شرح بیمار رو تغییر میدن و دادگاه پزشکی به هیچ‌جا نمیرسه. بری توی بیمارستان همه‌چی گل و بلبله، مجهز، تمیز، درجه‌یک
۱۶ آذر ۰۰:۲۴ دامنِ گلدار
@میخک
شاید نیازی به جواب و بحث نیسست ولی خب همه‌ی حالت‌های درست و غلط رو بررسی کردی نتیجه همه یکی شد :)) این باز هم مغلطه است. در واقع داری چیزی رو ثابت میکنی که همون رو فرض گرفتی (برحق بودن حرف)
اتفاقا بک جرقه کشف تو جوابت هست و اون اینکه بله هرکسی حتی امام هم اشتباه میکنه و معصوم نیست. کل حرف ما هم همین بود سیستمی پر از اشتباه و فساد سیستماتیکه و دیگه خدا رو شکر تقدس نداره که عوام گول بخورن. بدبختانه دوباره به‌جای اینکه به نتایج و واقعیت امروز نگاه کنی داری از اعتماد و تصویر چهره‌های دیروز که دیگه از حالت آدم‌های عادی در اومدن دفاع میکنی که پاسخگوی درد روز جامعه نیست. این حرف رو از روی دلسوزی میزنم، ما باید بتونیم از شخص و بت‌ عبور کنیم نه اینکه واقعیت رو به اونها پیوند بزنیم

نمونه فساد سیستماتیک: دکتر جراح مغز اشتباه پزشکی میکنه مریض از سکته خفیف میره کما، از آدم فعال جامعه تبدیل به معلول میشه که بعد از چار سال نمیتونه بی‌کمک بایسته و فوت میکنه. این مریض خاله‌ام بود. دکتر و بیمارستان رانت‌خوار پرونده‌سازی میکنن، شرح بیمار رو تغییر میدن و دادگاه پزشکی به هیچ‌جا نمیرسه. بری توی بیمارستان همه‌چی گل و بلبله، مجهز، تمیز، درجه‌یک

روزی که بپذیریم آدم‌ها اشتباه می‌کنن و مجبور نیستیم برای هر اشتباه و خطایی توجیه بتراشیم و تفسیر کنیم که نه منظورش فلان بوده و قصدش بیسار، اون روز عید منه.

من که با دیدن این رافت اسلامی متحول و تواب شدم:
https://twitter.com/theamirallii/status/1599789766077124609?s=46&t=19KtDT950tH8Yk0vAHnsLg

پرایوته 

۱۶ آذر ۱۹:۳۷ -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎
همین دین پویا هم که شما میفرمایید شده قوز بالا قوز برای ما.
به آقایون توهم تافته جدا بافته بودن و مسئولیت هدایت تمامی انسان ها و صد البته مبارزه با مستکبران جهانی بخشیده.

کاش به ما خانوم‌ها هم می‌بخشید. من انقد دوست دارم همه انسان‌ها رو هدایت کنم. :(

۱۶ آذر ۱۹:۴۷ مهدیار پردیس
در حقیقت بهتره بگیم: مسألهٔ «من و شما» نیست! چون کلمه به کلمهٔ این تلگراف سبب رنجش برای اهلشه!
همون طوری که لخت شدن مسألهٔ ما نیست ولی برای اونا تنها مسأله همینه!
تفاوتِ سطح دغدغهٔ جامعه و حکومت (و هوادارانش) چنان کاریکاتور بی‌قواره‌ای شده که هنوز کلمه‌ای برای وصفش ساخته نشده!

واقعا اسیر شدیم. 

وصف پیشنهادی: خواجه در بند نقش ایوان است. 😁

۱۶ آذر ۲۳:۲۵ -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎
شما به عنوان یک زن میتونید با فراهم کردن آرامش برای همسر و تربیت فرزندان شایسه تاثیر بسزایی در فرآیند هدایت جهانیان داشته باشید.
بهرحال اگر قرار بود زن و مرد هر دو نقش های مشابهی رو ایفا کنن که اصلا خدا دو جنس خلق نمیکرد. (:

:))

۱۷ آذر ۱۱:۱۹ -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎
شایسته*
۱۷ آذر ۲۳:۵۳ .. میخک..
اگه بهت و حیرتم به این خاطر بود نمیگفتم -بگذریم از اینکه آیا صحت دارد آیا ندارد- وقتی اینو گفتم یعنی فرض گرفتم امکان تحقیق بر صحت منبع ندارم و با استدلال عقلی پیش میرم و قرار نیست صحت داشتن یا نداشتنش نظرم رو تغییر بده

تعجب کردم چون برداشت اولیه‌ام این بود که تصور شده امام خمینی رو با این الفاظ مورد خطاب قرار دادن و حب خدارو شکر اشتباه میکردم. معذرت خواهی لازمه بابتش؟ معذرت می‌خوام

@دلمن گلدار

نتیجه همه یکی شد =» این باز هم مغلطه است.

لزوما مغلطه است؟ فقط وقتی مغلطه باشه از جهت‌های مختلف یک قضیه رو بررسی کنی ننتیجه یکسان میشه؟ حالتهای دیگه ای هم بعدا به ذهنم رسید ولی خب اونا رو هم بگم بدتر متهم میشم به مغلطه ://


بله هرکسی حتی امام هم اشتباه میکنه و معصوم نیست =» سیستمی پر از اشتباه و فساد سیستماتیکه

البته که اشتباه می‌کنه!!! بله که معصوم نیست!!! اگه کامنت من رو خونده باشی میبینی که نوشتم ممکنه اشتباه کرده باشه. (در این قضیه ممکنه و ثابت نشده و شرایط و اقتضائات اون زمان رو باید در نظر گرفت، وگرنه در طول زندگی که البته!) ولی این به هیچ عنوان نتیجه رو عوض نمیکنه
نمی‌دونم وبلاگم رو میخونی هنوز یا نه. اونجا گفته بودم اگه با شنیدن یه خبر که مخالف با اصلی‌ترین شناخت هاتون هست رو از یه منبع موثق بشنوید و فلسفه زندگی‌اتون رو گم کنید یعنی ساختمان عقایدتون رو روی آب بنا کردید.

ولی یه نکته مهم اینکه رهبر اشتباه میزنن جمهوری اسلامی رو از اعتبار ساقط نمیکنه. اشتباه رهبر هم اون رو از مقام رهبری بی اعتبار می‌کنه اما نظام جمهوری اسلامی رو خیر :)
و بله ما فساد سیستماتیک داریم اما آنهایی که شما گفتین خیلی مشکلات گوگولی و ریزه میزه‌ای هستن در مقایسه با خراب بودن ریشه‌ای بعضی از سیستم‌ها


باید برم جزوه استاد خ رو دوباره مرور کنم. یعنی یه جاهایی سر کلاسش گریم گرفت. گفتم به خدا استاد اگه مردممون میدونستن که این سیستم فاسد سیستم جمهوری اسلامی نیست و ما صرفا از بعضی جنبه‌ها انقلاب کردیم و نصفش مونده و شدیم عین یه کاریکاتور که یه چشمها قد وزغ و سر قد نخود و یه دست به درازی شیلنگ و یه دست به کوتاهی چند سانت و... اگه میدونستن اگه نظام بشه نظام جمهوری اسلامی چقدر فرق می‌کنه حاضر بودن جونشون رو هم براش بدن‌. نمی‌دونن و هیچ درکی از جمهوری اسلامی ندارن جز اون تصویر کاریکاتوری که جلوی چشمشونه و باعث میشه که....

:`)

اوکی خب پس شما هم برو اعتراض کن بگو این جمهوری اسلامی نیست.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
پلاکت پیشرفته: https://t.me/commaButBetter
دستچین از بلاگستان
آرشیو دست‌چین
نور خدا
سیاه و سفید
مغازه‌ی خودکشی
عشق، زخمِ عمیقی که هرگز خوب نمی‌شه...
رقص ناامیدی
آب جاری
If Social Media Hosted a Party
کادر درمان
دوستت دارم پس به تو آسیب میزنم
تماشاگر
باز و بسته کردنِ یک در
پینوکیو
People help the people
رنج «سکوت» : اقلیت بودن
تگ ها
بایگانی
پیشنهاد وبلاگ
رویاهای کنسرو شده
روزهای زندگی یک مسافر
نیکولا
پرسپکتیو
حبه انگور
اعترافات یک درخت
میلیونر زاغه نشین
از چشم ها بخوانیم
درامافون
جیغ صورتی
خودکار بیک
خیالِ واژه
در گلوی من ابرِ کوچکی‌ست
هذیانات
کافه کافکا
برای هیولای زیر تختم
پنجره می چکد
در من نهفته گویا، یک دایناسور خوب!
زلال؛ مثل چشمه، مثل اشک
آشتی با دیونیسوس
دامنِ گلدارِ اسپی
همیشه تنها
کوچ
بوسیدن پای اژدها
هویج بنفش
حمیدوو برگ بیدوو
اوایل کوچک بود
آراز غلامی
Meet me in Montauk
یادداشت های یک دختر ترشیده
Mahsa's moving castle
تویی پایان ویرانی
قالب: عرفان و جولیک بیان :|